tiistai 26. tammikuuta 2016

Herkkua!

Mun piti tehdä tää postaus jo eilen, mutta mutta... flunssa yllätti perheen! Vauvalla on ollut melkonen röhä jo reilun viikon verran... nyt sairastuttiin minä ja viisi vee. Eilen pää oli NIIN täynnä räkää, että poskionteloihin koski ja silmiin särki... tänään ei vielä olla menty ihan siihen pisteeseen, mutta vastahan päivä on nuori ja niistää saa kaiken aikaa. Joo nenänalusen olen kerrankin saanut pidettyä edes jotenkin siedettävän oloisena Foreverin AloeVera Gelly-voiteen avulla. Vähän kirpasee kun laittaa, mutta nopeesti tunne häviää ja tilalle tulee kosteutettu olo sekä mukava "kalvo" iholle eikä seuraavakaan niistäminen tunnu ihan niin pahalta. ;)

Hellou tummat silmänaluset! Nukuttu on... juu ei!

Mutta mistä mun piti teille tulla kirjottelemaan... HERKUT! En ole sortunut lisättyyn sokeriin, enkä mihinkään ylimääräisiin suolaisiinkaan! Tänään siis 25. päivä! Ja yllättävän kivuttomasti on mennyt.

Paitsi, toissailtana -sunnuntaina- kun olo alkoi menemään vilun ja väreiden puolelle, alkoi tehdä mieli suklaata... Miehän olen oikeasti se tunnesyöjän perikuva ja toisin kuin kovin monen muun sairastellessa mun tekee mieli syödä KAIKKEA roskaa. Moni ei edes maistaisi mitään ja en minäkään näin tukkosena mitään maista, mutta silti voisin syödä maailman kaikki herkut. Ja aina ensimmäisinä tulee mieleen suklaa ja hyvänä kakkosena kiinalainen ruoka!

Iltapalaksi sitten annoin periksi ja, koska olin lauantaina ostanut kaupasta ihanan tuoreita ja pehmeitä taateleita, päätin surauttaa itselleni smoothien... Siitä syntyi kuitenkin kesken matkan vanukas tai trendikkäämmin sanottuna smoothiebowl!

1 banaani
1 avokado
4 taatelia (muista poistaa kivet)
4 kukkurallista ruokalusikallista kaakaojauhetta (ehtaa tavaraa, ei sitä sokeroitua)
3dl kookosjuomaa

Nämä aineet blendaa kunnolla kuohkeaksi ja NAUTI! Tästä riittää kyllä useammallekin... sikäli mikäli riittää... ;)

Pahoittelen kuvanlaatua, Omppu oli huollossa...

Päälle laittelin chiansiemeniä, banaaniviipaleita, manteleita ja kaakaonibsejä. Ja sitten käheää ääntä kohti... Onneksi vielä siinä kohtaa makuaisti oli tallella, koska oli aivan mieletön makuelämys. Ihanan samettinen, pehmeä ja suklainen! Jouduin kyselemään itseltäni (ja Tonilta) useampaan kertaan, että saanko oikeesti syödä tätä kun mulla on se herkuton... Niin herkkua tämä oli... ja täysin ilman lisättyä sokeria, luonnollisista ja hyvistä raaka-aineista! SUOSITTELEN! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti