sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Rauhaa!

Tässä syksyn tullessa tupaan olen jälleen huomannut kuinka en ole osannut olla paikallani. En sitten niin hetkeäkään! Jopa tämä tässä istuminen ja kirjoittaminen tuntuu "tylsältä" kun samalla ei voi tehdä miljoonaa muuta asiaa. En sano sitä ettenkö tekisi asioita loppuun asti, mutta huomaan etten oikein aina osaa rahoittua ja antaa itseni vain olla.

Minulle on aina ollut hieman hankalaa pysähtyä ja rauhoittua. Hetkestä nauttiminen on jotain mitä en oikein osaa, valitettavasti! Nyt töiden hektisyyden ja opiskelujen myötä olen yrittänyt opetella sitä ettei minun tarvitse kaiken aikaa suorittaa! Olen oikeasti pakottanut itseni sohvan nurkkaan ihan vain istumaan, ilman, että koen siitä huonoa omaatuntoa. Olen opetellut olemaan rauhassa ja nauttimaan ihan niistä pienistäkin asioista. Samalla olen huomannut olevani entistäkin onnellisempi ja nauttivani aivan niistä pienistä ja arkisistakin jutuista! 

Ihan esimerkkinä toissapäivänä eli perjantaina aloitin aamuni bodybalancella... Kun tunnin aikana nousee kerran kylmät väreet niin, että tunnen itseni maailman voimakkaimmaksi ja vahvimmaksi ihmiseksi ja kahdesti on kyyneleet silmissä silkasta onnesta ja hyvästä fiiliksestä, niin sanoisin jonkun asian menneen oikein! Tämän jälkeen rauhallinen sauna ja sen jälkeen vielä rauhallisesti polttoainetta vatsaan niin johan alkoi työpäivä voimaannuttavasti! Fiilis oli mielettömän hyvä! Ja ennenkaikkea rauhuallinen!

Vielä kun siihen lisää perjantai-illan jolloin "karkasimme" anoppilaan, tyhjään taloon puusaunaan ja takan lämpöön niin johan oli mahtavaa. Mietin siinä saunassa istuessani, että onpas ihana vain olla! Se jos mikä oli sellainen ajatus mitä ei ihan vähään aikaan ole mun päässä ollut. Olen kuitenkin harvinaisen iloinen tästä oivalluksesta ja siitä, että olen antanut itselleni luvan vain olla.


Rauhoittuminen ja hetkistä nauttiminen on loppupeleissä aika tärkeää! Ainakin itselleni tämä "ajan ottaminen" on tehnyt todella hyvää! Joskus vain kiireen keskellä on hyvä ottaa edes pieni hengähdystauko ja nauttia siitä mitä ympärillä on!

Mukavaa ja rauhallista sunnuntain jatkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti