lauantai 8. joulukuuta 2012

Pelolla paljastettu

Tiedättekö... olen miettinyt pitkään ja hartaasti tätä asiaa... Multa usein kysellään sitä, paljonko painan nyt ja paljonko painoin ennen. Tämä paino on ollut mulle aivan järjettömän rankka ja ahdistava tekijä. Olen aina ollut (muka) isoluinen ja ei musta varmaan tekemälläkään saatais 50kilosta tyttöä, enkä sitä haluakkaan. Olen kuitenkin pitkien harkintojen jälkeen päättänyt julkaista teille kaikille nämä tiedot. Pelottaa aivan hirvittävästi ja tämä on ihan mielettömän suuri juttu mulle, joten älkää teilatko. Eniten mua ehkä kuitenkin hävettää... se miten olen laskenut itseni joskus niihin mittoihin missä olen käynyt. Tämän häpeän takia tämä onkin NIIN iso juttu, mutta toisaalta jossain kohtaa tämä "paljastus" tulisi kuitenkin tehtäväksi. Toivon, että tämä päästää mut jonkilaisesta "pannasta" ja voin hyvillä mielin jatkossa kertoa painoni, ilman häpeää. Ja koska, ihan oikeasti jos itse kuulen ihmisen painaneen jotain ja laihduttaneen paljon, niin en minä mieti, että hui, kuinka paljon hän on painanut, vaan wau kuinka paljon hän on laihduttanut... Okei!

Vedän syvään henkeä nyt!

Olen siis 167cm pitkä (lyhyt)... Painoin toisen lapsen jälkeen (mistä tämä "projekti") siis lähti käyntiin 103,1kg! Siinä se nyt seisoo! Silloin ajattelin, että mikä tahansa kaksinumeroinen luku on HYVÄ ja haaveilin, että olisikohan mahdollista pudottaa 30kiloa!?! Sitten ajattelin, että okei, kun luku alkaa kasilla, se on hyvä! Sitten ajattelin, okei, 86kg painoin kun jäin odottamaan ensimmäistä lastani, siinä on hyvä! Sitten ajattelin, että ei perkule, kyllä sen painon tulis alkaa seiskalla! Ja sitten NYT ajattelen, että 30kiloa PITÄÄ lähteä! Nyt painan siis 77,7kg... ja sinne kolmeenkymppiin on matkaa tuo 4,6kg. Ja nyt ajattelen kovasti, että mustahan saattaisi olla siihen, että paino alkaisi jopa kutosella... painoindeksin mukaan mun pituinen nainen on kuitenkin vasta n.69kiloisena normaalipainoinen, eikä lihava millään tasolla... Voisinko minäkin olla joskus normaalipainoinen??? Olen ollut kuudenkympin puolella joskus ala-yläasteella viimeksi (tästä mun lihomis-taustasta on tulossa ihan oma postauksensa, mutta kerrottakoon, että olen yläasteella juossut sairaalassa lääkärillä ja ravitsemusterapetilla jne. kun lihoin tekemättä mitään mutoksia, ja tämäkin on jättänyt aika syvät arvet ja saattoi mut siihen pisteseen, että lopetin syömisen)... Oliskohan musta siihen? Toisaalta kaikista tärkeintä tällä hetkellä on oman hyvän olon hakeminen ja lihaksien hankinta... lihashan painaa enemmän kuin läski ja lihas kuluttaakin enemmän kuin rasva... Lopullinen tavoite on siis vielä hämränpeitossa, sillä en edelleenkään tiedä mihin mun rahkeet riittää tai mihin niiden on edes tarvis riittää?

Tässä muutosta toukokuusta marraskuuhun tänä kuluvana vuonna...
Nyt se on paljastettu, kädet tässä ihan tärisee ja joutuu toisen syvän hengityksen vetämään ennenkuin painaa tota "julkaise" nappia... joten olkaa mulle armollisia. Tahdoin jakaa tämän teidän kanssa sekä itseni takia, että kaikkien niiden muiden, jotka kamppailevat painonsa kanssa. Luottakaa itseenne ja vaikka se välillä tuntuisi kuinka vaikealta niin jatkakaa, se palkitsee. Ja oikeasti, kaikki on mahdollista jos sinä itse niin päätät!


12 kommenttia:

  1. Ei todellakaan teilata, vaan ollaan ylpeitä siusta ja siun saavutuksistasi! <3 Aivan mahtavaa työtä, ja nyt ymmärrän entistä paremmin siun tämänhetkiset fiilikset! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anna! <3 Kyllä tää pelotti, mut näin jälkikäteen on itselläkin aika "kevyt" olo asiasta. :)

      Poista
  2. Vau vau vau! Ei voi muuta sanoa. :D ja tosiaan ei me kiinnitetä huomiota tohon alkuperäiseen painoon, vaan siihen määrään mitä oot pudottanut. Ja jos totta puhutaan, niin en enää edes luettuani muista mikä se alkuperäinen luku oli, haha :D

    VastaaPoista
  3. Tiedätkö mä mietin taanoin, että sillä painolla ei oikeastaan ole mitään väliä, kun kaikilla on kuitenkin niiiiiin erilainen ruumiinrakenne ja ennen kaikkea erilainen kehonkoostumus :) Saying that - ymmärrän kyllä kynnyksesi. Sulla on todella todella hulppea tulos! itseasiassa kun kommentoin sitä sun sporttisuutta, olin aivan varma, että se uusi painokymmen alkaisi kutosella. olen siis todella yllättynyt "oikeasta painostasi"! Varsinkin kun itse olen 171cm ja painan nyt n. 82-83kg ja mielestäni sä näytät niin paljon timmimmältä. Ja oletkin tottakai :D Mä olen vain roikkuvaa läskiä tällä hetkellä :D

    Maanantaina käy tieni salille ja otan vihdoin suunnaksi saman kuin sinäkin. Sinä olet suuren suuri motivaationlähde minulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sillä painolla loppupeleissä tosiaan ole niin suurta merkitystä, paitsi yleensä henkilölle itselleen. ;) Ja toi mun sporttisuus on edelleen hieman hämmentävää, koska itse en ole noin itsestäni ajatellut, vaikka niitä lihaksia on hieman alkanut näkymäänkin... Mutta toisaalta oikein ihana kuulla, että tehty työ näkyy tuolla tavalla, joten olen ottanut tämän oikein suurena kohteliaisuutena. :) Etkä sinäkään kyllä mun mielestä näytä tuolta kuin "kuvailit", joten hus pois mielestä ne ajatukset. ;)

      Ja onnea salin aloitukseen. Ja vielä kiitos tuhannesti sinulle. On aivan mieletöntä ajatella, että on motivoinut jotakuta muutakin etsimään parempaa oloa. Ja tämä juttu on kyllä ihan molemminpuoleinen. <3

      Poista
  4. Olet kyllä huippu ja uskomattoman sinnikäs! Mulla paino hyvin lähellä sun lähtönumeroita ja varaa olisi todellakin "heittää" pois se 30 kg. Ihan mahtava suoritus sulla!!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! :) On tämä toki vaatinut sisua ja päättäväisyyttä, mutta tässä kohtaa jo tämä oma olo motivoi niin paljon ettei halua "menettää" yhtään jo saavutettua juttua. Ja minä olen elävä esimerkki, että kaikki tosiaan on mahdollista jos oma tahto on tarpeeksi kova. :)

      Poista
  5. Huikea pudotus kyllä jo tähän mennessä! Ennen kaikkea juuri tuo hyvä olo on varmasti se paras juttu -paljon olet tehnyt töitä sen saavuttaaksesi! Siitä "pitääkin" olla ylpeä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Hyvä olo on kyllä todella palkitsevaa, ja se että ei enää murehdi omien kilojensa kanssa, vaan pystyy tekemään ja toimimaan ihan täysillä. Välillä kun pitelen lapsia sylissäni, mietin, että miten olen jaksanut kantaa sellaista taakkaa kaiken aikaa. Meidän 5vee painaa himan reilun 26 kiloa ja se tuntuu sylissä todella suureelta määrältä... vaikka nyt voimia on enemmän kuin silloin niin saattaisi silti jäädä raput kävelemättä jos esikoinen pitäisi kantaa kotiin. ;)
      Ja oikeastaan vasta viimeisten viikkojen aikana olen tajunnut mitä olen saavuttanut ja osannut nauttia siitä sekä olla itsestäni ylpeä. :)

      Poista