keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Kokeilunhalua!

Olen viime aikoina huomannut itsessäni ihan hullun piirteen. Tai sanotaanko, että tämä on sellainen piirre mikä mussa on aina ollut, mutta olen sen tiedostamatta unohtanut. Silloin kun jopa oman kodin ulko-ovesta ulos astuminen oli vaikeaa ei uuden kokeilu tullut mieleenkään. Ei ollut jaksamista tai uskallusta lähteä kokeilemaan mitään uusia ja ihmeellisiä asioita. Vielä edelleenkin opettelen joitain asioita, mutta paljon on tultu jo eteenpäin. Nykyään kuitenkin pystyn astumaan ovesta ulos juurikaan sitä miettimättä... Käyn jopa yksin kaupassa tai tankkaamassa auton. Tälläisiä pieniä asioita, mitkä kuuluisi olla ihmiselle aivan joka päiväisiä ja normaaleja asioita. Minulle ne eivät ole aina olleet sitä.


Nykyään olen siinä pisteessä, että kaikki uusi kihelmöi vatsaa aivan mielettömästi ja edelleenkin jännitän etukäteen kaikkia uusia tilanteita. Siltikin olen alkanut päästä eroon siitä ajattelusta etten pystyisi tai kykenisi uusiin asioihin. Tämä näkyy ihan näissä suurissa jutuissa, kuten esim. tässä kouluun menossa, mutta myös aivan pienissä jutuissa. Niitä pieniä asioita voi olla just vaikka uudessa kaupassa käynti tai uudelle ryhmäliikuntatunnille meno. Luulen, että suurin vaikuttava tekijä tässä kaikessa edistyksessä on oman itsetunnon kohoaminen sekä tätä kautta se tieto, että vaikka vähän jossain kohtaa mokaisin jotain niin maailma ei siihen kaadu. Silloin kaikkien liikakilojen kanssa halusin pysyä poissa ihmisten silmistä ja miellyttää kaikkia. Halusin olla täydellinen kaikessa muussa, kun en ulkomuodoltani voinut miellyttää ketään. Nyt kuitenkin alan tajuamaan sen, että kelpaan tälläisenä niille kenelle minun tarvitsee kelvata. Ja jos sanon tai teen jotain hullua niin se ei tosiaan muuta mitään.

Noh, mutta sitten päästään siihen, että olen alkanut kaipaamaan kokeiluja. Ihan oman hyvinvoinnin, terveyden ja liikunnan saralla. Nämä kaikki kokeilut eivät välttämättä ole suuria tai uusiakaan juttuja mun elämässä, mutta kuitenkin jotain sellaista mitä tahtoisin taas yrittää ja kokeilla sekä saada onnistumisen kokemuksia. Maailma olisi täynnä kaikkia ihania juttuja mitä voisi kokeilla ja nyt löytyisi ainakin yksi yllytyshullu niitä kokeilemaan... Ajan ja varallisuuden rajoissa tietenkin. ;)


Tumblr_mkfdiowu2y1rq2t7eo1_250_large


Tumblr_mhegtcpxa81rlqns1o1_500_large




Krop_large 

 

 
*Kaikki kuvat joko We<3It tai Google
 Ja tuossahan on vasta ihan murto-osa siitä mitä kaikkea voisi palautella mieleen tai kokeilla ihan ensimmäistä kertaa. Olen kuitenkin päättänyt aloittaa tämän kokeilunhaluni tyydyttämisen niinkin pienellä jutulla kuin menemällä sunnuuntaina bodybalanceen ja teen sen bodyjamin päälle... Tässä siis tulee tavallaan kaksi kokeilua, balancessa olen käynyt viimeksi en edes muista milloin ja kaksi tuntia putkeen... ööö ei ehkä koskaan! ;)

Onko teillä lisää ideoita mitä kannattaisi kokeilla? Tai mitä TE itse haluaisitte kokeilla tai yrittää uudelleen?

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Oi, se onkin hyvä "kohde". Mulla on kans hirvittävä tatuointikuume ja tällä hetkellä jo 3päätettynä, kunhan sais vaan ajan ja rahat kasaan. :)

      Poista