perjantai 14. joulukuuta 2012

Viikot vierii...

Olen ehkä joka viikko ihan yhtä ymmälläni siitä mihin se viikko on taas kulunut!  Tällä viikolla olen ollut stressaantunut, nukkunut huonosti! Lapset alkaa olemaan ihan täpinöissä lähestyvästä joulusta ja kiristävät äitin jo muutenkin kireää mieltä ihan todenteolla, ei ole ihan kahden käden sormin laskettavissa ne kerrat kun olen kääntynyt, kävellyt toiseen huoneeseen ja laskenut kymmeneen ennenkuin olen mennyt selvittämään juttuja. ;) Ja tää kaikkihan vaikuttaa mun koko kehoon... olen aiemminkin kertonut siitä, kuinka mun vatsa reagoi kaikkeen ja etenkin jännitys ja stressi saavat mun vatsan voimaan huonosti. Niinpä olen ollut tämän viikon kuin ilmapallo, vaikka ruokailut ovatkin olleet kunnossa.... joten en suuria odotellut kun tänään pidin taas palaverin ystäväni vaa´an kanssa! Plussaa tuli 400g... Mutta ei syytä huoleen, kyllä tämä tästä taas kunhan suurin stressi laukeaa sunnuntaina. Ja tälläiset heilahteluthan on aika normaalia tässä elämässä, neljäsataa grammaa on kuitenkin sellainen määrä mikä voi kertyä kehoon ihan nesteenä.

Tonnaria, avokadoa, raejuustoa, herkkusieniä ja lime-pippuria. NAM!

Kanaa, riisi-ohraa, reajuustoa ja kasviksia

Rahkaa, raejuustoa, mustikkakeittoa.

Tummaa kierremakaronia, jauhelihaa, salaattia ja raejuustoa.

Edellä muutama esimerkki viikon ruuista... tuollaisella melko samanlaisella linjalla ollaan menty koko viikko siis. Olen tässä suunnitellut myös uusia saliohjelmia ja tullut siihen tulokseen, että siirryn takaisin kaksijakoiseen treeniin ja salikertoja viikkoon tulisi sisällyttää kolme. Näiden lisäksi yksi ryhmäliikuntatunti mikä voisi olla joko bodycombat tai joku tanssillinen zumba tai sh´bam. Ja tietenkin myös lenkit ja joululoman jälkeen taas ne tanssitunnit. Vielä en tosin ole päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, miten jaottelen salitreenin tai mitä liikkeitä otan mukaan ohjelmiin... KOSKA ihania liikkeitä on vaan ihan liikaa ja tahtoisin kaikki mukaan treeniin! Se ei tosin ole mahdollista, mutta enköhän mie tässä johonkin kompromissiin päädy kunhan ehdin asiaan kunnolla ja rauhassa paneutua. Ens vuoden alusta tuleekin treenin täyteinen, sillä mulla on ne kolmekymppiset huhtikuussa ja siihen tähtään, että silloin olen paremmassa kunnossa kuin ikinä.

Viimiset viikot on olleet mulle melkoisen mieltä avartavia. Jotenkin vasta nyt, kun tuota painoa on tippunut se yli 25kiloa on mun oma pää tajunnut asian. Oikeastaan tähän asti peilistä on tuijottanut vastaan se lihava tyttö... Nyt olen kuitenkin antanut itselleni luvan nähdä itseni uusin silmin. Jostain syystä oma mieli tuppaa tekemään tepposia liiankin usein ja omat saavutukset jää hieman hämärän peittoon. Nyt kuitenkin olen tajunnut ihan tosissaan, että mitä sitä onkaan tullut saavutettua. Ja vaikka matkaa vielä onkin edessä niin silti peilistä katsoo vastaan ihan ok tyyppi. Mulle tämä oman pään mukana pysyminen on ollut se vaikein asia. Mulla on tapana vähätellä itseäni ja mennä joka hommaan hieman kielteisen asenteen kautta. Vaikka siis periaatteessa olen positiivinen ihminen, niin itseeni en luota enkä usko. Nyt kuitenkin olen uskaltanut antaa itselleni mahollisuuden hieman uskoa itseeni ja luottaa siihen, että kyllä minä johonkin pystyn. Tämä negatiivinen asenne itseään kohtaan on kuitenkin opittua ja monen monta vuotta syvälle porautunut asia, joten ei siitä ihan hetkessä eroon päästä... vaikka nyt jo uskon, että voin oppia myös positiivisen ajattelun koskien itseäni. Tähän loppuun mun all time favourites voimabiisit!



Joo, lisää paljastuksia... Mun mies on suuri Apulanta-fani ja tää edellä oleva apiksen biisi on yks mun suosikeista, hoilataan tätä miehen kanssa aika usein autossa. ;)  Minä puolestaan olen CMX fanaatikko... A.W. Yrjänä vaan ON ihana mies! Paluu teini-ikään alkoi juuri... :D Osaan edelleenkin cmx:n lähes koko tuotannon sanat ulkoa, vaikken niitä enää kovin usein edes kuuntele... Joskus on siis tullut kuunneltua. ;)

Mukavaa ja voimaannuttavaa perjantaita teille! Meillä on tänään äiti-lapset päivä ja ilta... isimies lähtee pikkujouluihin, RaiRai vaan sille! :D

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! Ilta oli aika ihana, sai nauttia ihan täysin noista pikkupojista, ne kun tuppaa normaalisti olemaan melkosia isinpoikia, ni nyt sai äitikin nauttia kainalo-seurasta. ;)

      Poista