perjantai 31. elokuuta 2012

Että mitä?

Haaveilen muutoksesta... tänään on taas ollut sellainen maailma vihaa minua-päivä. Olen todennut, että Kotka on toisaalta aika ankea paikka asua. Eihän täällä tapahdu mitään. Tykkäisin kokeilla urheilunkin saralla erilaisia lajeja, mutta täällä kotikaupungissani tarjonta on loppujen lopuksi melko suppeaa. Kaipasin vaihtelua ja uusia kokemuksia, haluaisin rikkoa rajojani myös erilaisen liikunnan saralla, koska haluaisin tietää mihin kaikkeen oikeasti pystynkään. Moneen tälläiseen tarvittaisi meno toiselle paikkakunnalle ja se ei ikävä kyllä ole aina mahdollista (joskus tosin olisi ihana repästä). 

Pidän esimerkiksi Helsingistä siksi, että siellä voin hakea kupillisen kahvia ja vain istua ja katsella ihmisiä. Toki tekemis-tarjontakin on himpun verran erilainen kuin meillä Kotkassa. Tavallaan tämä johtaa juurensa myös siitä, että olisi ihana aloittaa elämä eräällä tavallaan uudestaan, oman perheen kanssa, koska olenhan sen jo itse itsessäni tehnyt. Paikkakunnan vaihdos voisi tehdä terää, saisi aloittaa uudessa kaupungissa, ilman että joka toinen vastaantulija olisi jostakin tuttu ja saisi muutenkin olla ihan oma itsensä, uudistunut ja vahvempi. Taidan olla kyllästynyt tämän hetkiseen olemiseeni ja kaivata jotain muutosta. Tuntuu, että kaikki muut menevät elämässään eteenpäin ja minä vain olla möllöttelen ja odotan sitä jotakin tapahtuvaksi.

Syksy on mulle usein tälläistä aikaa. Kun koulut ja opiskelut alkaa ja aikuisillakin alkaa normaali arki työelämässä. Nyt kun olen lasten kanssa kotona tunnen usein tipahtavani johonkin kuiluun syksyisin. Vaikka olenkin tyytyväinen valintaani pysyä edelleen kotona niin silti toisinaan haaveilen opiskelusta tai työstä. Tänä vuonna jotenkin erityisesti, koska olen alkanut haaveilemaan saisiko tästä "harrastuksesta" jotenkin ammatin itselleen. Se, olisiko tämä kannattavaa juuri nyt ei ole minulle vielä selvinnyt, mutta onneksi minulla on aikaa miettiä. Voi olla, että elämä tuo jotain aivan muuta eteeni, mutta ainahan saa haaveilla. Syksy on kuitenkin merkinnyt minulle aina jonkin uuden alkua ja tänä vuonna se on vain se, että ensi keväänä täytän 30 ja ennen sitä pitäisi olla "elämänsä kunnossa".

Ja jos joku tietää tulevaksi jonkun aivan mahtavan tapahtuman tai liikunta- mahdollisuuden jossakin päin tätä maailman puoliskoa niin kertokaa ihmeessä minulle siitä. Olisi ihana päästä rikkomaan rajoja ja kokeilemaan uusia juttuja. (Ai niin... meillä Kotkassa ei listoilla ainakaan lue että edes Magic Mike olisi tulossa leffaan, kuinka surkeaa se on??? Kuva on muuten googlesta)

Ai kuka nyt ei näitä miehiä haluaisi nähdä leffassa? ;) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti